Navika gledanja televizije tijekom tinejdžerske dobi može utjecati na oblik tijela u srednjim godinama. Mladi ljubitelji TV-programa oblikuju se do 30-e nekako okruglasto – posebno oko struka.
Navike gledanja u prošlosti su povezane s tjelesnom masom u srednjim godinama.
Nedavna studija iz Velike Britanije dala je solidne dokaze o tome da učestalo gledanje televizije može voditi dobivanju viška težine. Ona također pokazuje da navike gledanja televizije tijekom tinejdžerske dobi mogu utjecati na oblik tijela u srednjim godinama.
Rezultati pokazuju da su oni koji su gledali TV "često" u dobi od 16 godina brže dobivali na tjelesnoj masi do 45 godine. Gledanje televizije u dobi od 11 godina nije pokazalo nikakav utjecaj na dobivanje na težini prema indeksu tjelesne mase, BMI (Body Mass Index), u muškaraca, ali djevojke koje su gledale TV "često" u dobi od 11 godina bile su teže u 33. godini i brže su dobivale na težini u razdoblju od 23. do 45. godine u odnosu na djevojke koje su manje gledale TV.
Gledanje TV-a bilo je povezano i sa širinom struka. Sudionici koji su gledali TV pet puta na tjedan u dobi od 23 godine imali su veći odnos struk-kukovi u dobi od 45 godina u odnosu na one koji su rjeđe gledali TV. Slična povezanost pronađena je i između trenutnog gledanja televizije i trenutnog odnosa struk-kukovi.
Istraživači su promatrali navike gledanja TV-a kod više od 11.000 sudionika iz Velike Britanije koji su rođeni u istom tjednu iste godine. Korelirali su njihov BMI u dobi od 16, 23, 33 i 45 godina i odnos struk-kukovi u dobi od 45 godina.
Zaključili su da je na primanje na težini prema BMI izravno utjecalo to koliko često osoba gleda TV u adolescenciji i ranoj odrasloj dobi, osobito kod žena.
Studija je objavljena u časopisu European Journal of Clinical Nutrition.
Za MojDoktor Maja Vajagić, dr.med.
Izvor: Net.hr |
|
|
Dodajte Vaš komentar
|
yDEDMieJo
Autor:: wvwrruguhbg () Objavljeno: 31-12-2010 14:29